Mange faktorer spiller ind, når en kunde vælger et produkt og et brand.
Emballagen spiller en vigtig rolle, da det ofte er produktets emballage, man ser først. Det er derfor vigtigt, at emballagedesignet giver et positivt indtryk og afspejler brandets identitet og værdier.
Emballage, der er vellavet og gennemtænkt, hjælper kunden til at få en positiv opfattelse af brandet. Gennem farve, form og andre visuelle elementer kan du gøre emballagen attraktiv for både nuværende og fremtidige kunder. Gennemtænkt emballage fører også til øget troværdighed og gør, at kunden stoler på dig som virksomhed og det produkt, du sælger.
Stilfuld og unik emballage hjælper dit brand med at skille sig ud fra dine konkurrenter, er let at finde på hylden og øger produktets værdi.
Ligesom en veldesignet emballage kan give en positiv association, kan en mindre gennemtænkt emballage give en negativ association til dit brand. Dette kan føre til et skadet omdømme.
Faktorer, der kan få din kunde til at have en negativ opfattelse af dit brand:
For at vinde forbrugerloyalitet og opbygge en forbindelse, skal du få dem til at føle sig trygge og genkende dit brand. Brug de samme farver, design, tonalitet og logo på al din emballage. Afspejle dine værdier også i emballagen. Det hjælper dig med at skabe en stærk følelse og anerkendelse for din virksomhed og brandidentitet.